Anyfin AB3 juni 2021

Anyfin rekryterar CPO Anyfin stärker sin ledningsgrupp och värvar Amanda Edwall till rollen Chief People Officer.

Ekonomiappen Anyfin fortsätter sin tillväxtresa. Utöver lansering på nya marknader vill bolaget med värvningen av Amanda Edwall som Chief People Officer fortsätta stärka sin ställning på marknaden med målet att bli en av världens bästa arbetsplatser inom tech.

I mars lanserades Anyfin i Tyskland som ett första steg i en europeisk expansion och fler tjänster i appen planeras att släppas inom kort på befintliga marknader. Anyfin dubblade antalet anställda 2020 och idag har bolaget drygt 100 medarbetare.

• Vi växer i extremt snabb takt just nu och lägger nästa byggsten till vårt värderingsstyrda techbolag för att locka de bästa talangerna i världen. Rekryteringen av Amanda är en viktig del och en förutsättning för att vi ska kunna bli en av världens bästa arbetsplatser samtidigt som vi expanderar i den takt vi gör, säger Mikael Hussain, VD på Anyfin.

Nu stärker bolaget sin ledningsgrupp med Amanda Edwall som intar den nyinrättade rollen som Chief People Officer. Amanda kommer närmast från Syncron, ett globalt SaaS-bolag med verksamhet i ett 10-tal länder, där hon haft rollen som Chief Employee Success Officer. Med sig har hon drygt 15 års erfarenhet inom HR, där hon i sin senaste roll ansvarat för att bygga upp en global HR organisation med fokus på att attrahera och utveckla topptalanger för ökad tillväxt.

• Det säger mycket om ett bolag att man gör den här investeringen i ett så tidigt skede. Det händer alltför ofta att det görs för sent då man istället får fokusera på ett tungrott förändringsarbete. Anyfin har en väldigt tydlig vision av att genuint fokusera på sina medarbetare långsiktigt vilket jag tycker är helt rätt och i tiden. Jag ser också fram emot att få jobba med en finansiell tjänst som ger riktigt värde till användarna. Det tilltalar mig. Både på ett personligt plan och i min yrkesroll, säger Amanda Edwall.

Anyfin har listats som ett av de hetaste startup-bolagen i Stockholm av tidningen Wired samt vunnit SUP46s utmärkelse “Startup team of the Year”. I maj 2020 stängde Anyfin sin B-runda ledd av EQT Ventures på 300 miljoner SEK. Utöver EQT Ventures deltog även tidigare ägare Accel, Northzone, Global Founders Capital (“GFC”) och Fintech Collective i B-rundan.

Johanna Eklund

Besparingen blir 832 kr om ett lån på 10 000 kr flyttas till Anyfin vid följande exempel: Rörliga räntan går från 20.77% till 16.18%. Den nya månadskostnaden blir då 352 kr med 36 månaders återbetalningstid, den effektiva räntan blir 17.44% och det totala beloppet att återbetala 12 689 kr.