Anyfin AB16. mars 2021

Anyfin ekspanderer til Tyskland Det svenske Fintech-selskapet Anyfin utvider virksomheten til Tyskland, som blir selskapets tredje marked etter Sverige og Finland. Nå fortsetter selskapet kampen for å bedre folks økonomiske helse også utenfor de nordiske grensene.

Anyfin ble grunnlagt i 2017 og har siden utviklet en økonomi-app som hjelper folk med å forbedre sin økonomiske helse. Selskapets mest populære tjeneste bruker kunstig intelligens (AI) og individuelle kredittvurderinger for å gjøre det mulig å senke renten på eksisterende delbetalinger, kredittkort og forbrukslån. Anyfins mål er at ingen skal betale unødvendig høye renter og bidra til at kundene blir gjeldsfri raskere. Selskapet gir ingen nye lån som øker kundens rentekostnader, og forlenger heller aldri kundenes eksisterende nedbetalingsplan. Anyfins kunder har i gjennomsnitt redusert sin effektive rente med 64 prosent, noe som tilsvarer fremtidig besparelse på over 100 millioner svenske kroner.

– Ettersom vi har sett sterk vekst kombinert med svært høy kundetilfredshet i Sverige og Finland, ser vi på det tyske markedet som et naturlig neste steg for Anyfin. Vi ser et stort potensiale ettersom forbrukernes vilje til å forbedre sin privatøkonomi og økonomiske helse er minst like stor i Tyskland som i Sverige og Finland, sier Mikael Hussain, administrerende direktør i Anyfin.

Anyfin har blitt listet som et av de hotteste startup-selskapene i Stockholm av magasinet Wired og vant SUP46 sin pris "Startup team of the Year". I mai 2020 avsluttet Anyfin sin Series B-runde ledet av EQT Ventures for 300 millioner SEK. I tillegg til EQT Ventures deltok også tidligere investorer Accel, Northzone, Global Founders Capital (“GFC”) og Fintech Collective i B-runden.

Anyfin:

• Grunnlagt i 2017 av Mikael Hussain, Filip Polhem og Sven Perkmann.
  • I mai 2020 avsluttet Anyfin sin Series B-runde ledet av EQT Ventures for 300 millioner SEK.
  • Anyfin har for tiden over 100 000 app-nedlastinger.
  • Anyfin har i snitt redusert sine svenske og finske kunders effektive renter med 64 %.

Pressekontakt Johanna Eklund

Norge

Anyfin AS, Tollbugata 8, 0152 Oslo. Org. nummer: 928176657 © 2024. Alle rettigheter forbeholdt.

Priseksempel

Eksempel forbrukslån: eff.rente 16,74%, 15.000 kr o/3 år, kostnad: 3.873 kr, Totalt: 18.873 kr. Du får bare et tilbud om du kan få en lavere rente på din eksisterende kreditt. Anyfin er en finansagent og samarbeider med Erik Penser Bank AB.

Det maksimale beløpet som kan refinansieres gjennom Anyfin er 200 000 kr. Løpetiden kan være minimum 1 måned og maksimalt 120 måneder, avhengig av nåværende løpetid. Den nominelle renten kan være minst 6,48 % og maksimalt 19,90 %. Den effektive renten kan være minst 6,68 % og maksimalt 22,01 %.