Nu blir det enklare att hantera sina skulder – Anyfin släpper ny tjänst som ger användare en helhetsbild över alla sina lån

Anyfin AB20 augusti 2023

Den unika tjänsten erbjuder en tydlig översikt över alla lån och krediter tillsammans med smarta insikter på bara ett par minuter, utan att behöva flytta dem.

Stockholm, 22 augusti 2023 – Den makroekonomiska situationen fortsätter att pressa svenskarnas budget med stigande levnadskostnader och höjda räntor. Att ha en full förståelse för sin ekonomi är viktigare än någonsin. Trots att det finns flertalet budgetverktyg på marknaden saknas lösningar som erbjuder användarna både en översikt och detaljerad information om alla deras lån. Fintechbolaget Anyfin, som vill hjälpa konsumenter att effektivt kunna hantera sina skulder och minska kostnaden för dyra krediter, svarar nu på denna efterfrågan.

Helhetsbild av alla krediter med detaljerade insikter

Den nya tjänsten ger Anyfin-användare en helhetsbild av sina skulder med detaljerade insikter på bara några minuter, utan att behöva flytta lånen till Anyfin. Funktionen är den enda av sitt slag på den svenska marknaden och erbjuder en informativ vy över alla befintliga lån och krediter som hämtas via anslutna bankkonton. Användaren får snabbt en sammanfattning av den totala skulden och månadsbetalningar. Översikten avslöjar dessutom hur stor del av månadskostnaden som går till ränta, avgifter och amortering.

Djupare förståelse för den individuella skuldsituationen

Mikael Hussain, medgrundare och VD på Anyfin förklarar: “Vi förstår de utmaningar och osäkerheter som låntagare står inför. Höga räntor, dolda avgifter, förfallodatum som närmar sig och brist på ekonomisk kunskap. Med tjänsten erbjuder vi en omfattande verktygslåda som inte bara ger ett hem till alla skulder, utan en djupare förståelse för dem. Genom att erbjuda värdefull information ger vi användaren bättre möjligheter att fatta genomtänkta beslut för att på så sätt kunna förbättra sin ekonomi långsiktigt. Vår målsättning är att göra kreditbranschen mer rättvis och transparent, och vi är stolta över att kunna ta ett betydande steg närmare den visionen. Översikten kompletterar Anyfins andra tjänster som hjälper användaren att få koll på sina pengar och sänka kostnaden på lån.”

Den nya funktionen kallas kort och gott "skuldöversikt" och finns i appen under fliken “Mina lån”, helt kostnadsfri att använda. Funktionerna uppdateras kontinuerligt och vidareutvecklas för att förbättra användarupplevelsen. För mer information klicka här.

Johanna Eklund